محدودیت‌های جدید برای تازه گواهینامه‌ گرفته‌ها
سامانه اطلاع رسانی منطقه یک

محدودیت‌های جدید برای تازه گواهینامه‌ گرفته‌ها

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش یک درصدی صدور گواهینامه خبر داد و افزود: بر این اساس افرادی که برای نخستین بار گواهینامه پایه 3 می گیرند تا سه ماه حق رانندگی به صورت تنهایی ندارند و باید یک نفر دارنده گواهینامه پایه یک یا دو کنارشان باشد.

وی افزود: این دسته از رانندگان از ساعت 12 شب تا 5 صبح حق رانندگی ندارند و علاوه بر آن خارج از شهرها هم تا یکسال نباید رانندگی کنند مگر مسیر بین بزرگراهی با حداکثر 25 کیلومتر فاصله از آن شهر.

سردار مهری گفت: رانندگان مبتدی دارای گواهینامه پایه سه باید علامت مثلث خطر که داخل آن نوشته شده «احتیاط راننده مبتدی» را یکی در سمت راست جلوی خودرو و یکی هم در سمت چپ عقب خودرو نصب کنند تا برای سایر رانندگان عبوری مشخص شود و آنها احتیاط کنند.

رئیس پلیس راهور افزود: کسانی که با گواهینامه جدید تخلف کنند اگر تخلفشان حادثه ساز شود و مقصر شناخته شوند، گواهینامه شان ضبط و به محل سکونتشان ارسال می شود و بعد از آن راننده تا یکماه بعد باید به محل ارسال گواهینامه مراجعه کند و دوباره در آموزشگاهها، آموزش های لازم را فرا بگیرد.

سردار مهری گفت: چنین رانندگانی بعد از معرفی به آموزشگاه ها باید 40 ساعت آموزش را طی کنند که 24 ساعت آن عملی و 16 ساعت آن نیز به صورت نظری درکلاس خواهد بود و بعد از آن در صورت قبولی می توانند گواهینامه خود را دریافت کنند .

او افزود: افرادی که تازه موفق به اخذ گواهینامه برای موتورسیکلت می شوند تا یک سال حق ندارند با موتورهای بیش از 125 سی سی رانندگی کنند. این افراد همچنین حق رانندگی با موتور از 10 شب تا 5 صبح را تا یک سال نخواهند داشت و علاوه بر آن فقط باید در داخل شهر رانندگی کنند مگر اینکه حداکثر 25 کیلومتر از آن شهر فاصله بگیرند.

رئیس پلیس راهور  گفت: وزیرکشور این دستورالعمل را ابلاغ کرده است و ماه آینده آن را عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد. این اقدام مطمئنا در پیشگیری از تصادفات فوتی و جرحی موثر خواهد بود.







جهت طرح و ارسال نظرات،شکایات،مشکلات و ارتباط مستقیم با مسئولین شهرک قائم

  • تماس با ما

  • آدرس ستاد مرکزی : «درحال تکمیل اطلاعات»
  • پیامک سامانه : 50002030306699
  • ایمیل روابط عمومی :info@teh1.ir =========== ایمیل مدیریت : nazemi@teh1.ir